Przedszkole nr4 | Ramowy rozkład dnia 3-4 latki
15660
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15660,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.5,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 i 4 letnich

6:00 – 8:00 Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej – zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy ruchowe integrujące grupę. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Ćwiczenia graficzne, logopedyczne. Praca indywidualna z
dzieckiem zdolnym, wyrównawcza. Prace porządkowe w sali. Rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami.
8:00 – 8:15 Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu.
8:15 – 8:30 Czynności higieniczno–samoobsługowe, przygotowanie do posiłku, zabiegi higieniczne w łazience.
8:30 – 9:00 Śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas
spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, mycie zębów, uczenie dzieci samodzielności.
9:00 – 9:20 Zajęcia dydaktyczne prowadzone z całą grupą, będące realizacją treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej (w tym spacery i dalsze wycieczki).
9:20 – 10.05 Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela.
10.05 – 11:15 Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach).
11:15 – 11:30 Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku.
11:30 – 12:00 Obiad – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
12:00 – 13:50 Odpoczynek poobiedni, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek terapeutycznych.
13:50 – 14:00 Przygotowanie do podwieczorku.
14:00 – 14:20 Podwieczorek – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
14:20 – 16:00 Dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali, utrwalenie poznanych treści, zabawa dowolna z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy graficzne, rysowanie, majsterkowanie, zabawy i gry językowe. Obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe, zajęcia wyrównawcze, logopedyczne, z dziećmi zdolnymi. Kontakty z rodzicami – rozmowy indywidualne z rodzicami,
informowanie o postępach i zachowaniu dzieci.