Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 i 4 letnich
6:00 – 8:00 | Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej – zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy ruchowe integrujące grupę. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Ćwiczenia graficzne, logopedyczne. Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, wyrównawcza. Prace porządkowe w sali. Rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami. |
8:00 – 8:15 | Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu. |
8:15 – 8:30 | Czynności higieniczno–samoobsługowe, przygotowanie do posiłku, zabiegi higieniczne w łazience. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, mycie zębów, uczenie dzieci samodzielności. |
9:00 – 9:20 | Zajęcia dydaktyczne prowadzone z całą grupą, będące realizacją treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej (w tym spacery i dalsze wycieczki). |
9:20 – 10.05 | Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10.05 – 11:15 | Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach). |
11:15 – 11:30 | Czynności higieniczno – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
11:30 – 12:00 | Obiad – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. |
12:00 – 13:50 | Odpoczynek poobiedni, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek terapeutycznych. |
13:50 – 14:00 | Przygotowanie do podwieczorku. |
14:00 – 14:20 | Podwieczorek – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. |
14:20 – 16:00 | Dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali, utrwalenie poznanych treści, zabawa dowolna z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy graficzne, rysowanie, majsterkowanie, zabawy i gry językowe. Obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe, zajęcia wyrównawcze, logopedyczne, z dziećmi zdolnymi. Kontakty z rodzicami – rozmowy indywidualne z rodzicami, informowanie o postępach i zachowaniu dzieci. |